Date: 14/06/2018

Da li govorite vizuelno?

AmCham grupa za marketing i komunikacije održala je novi susret na temu Da li govorite vizuelno? sa Nenadom Baćanovićem. Profesionalci iz oblasti komunkacija su imali prilike da se upoznaju sa naučnim podacima i marketinškom praksom koje stoje iza uspešnih kampanja

Predstavljajući medijsku scenu u Srbiji Nenad je ukazao na vizuelni šum sa kojim se susreću komunikatori i ponudio neke tehnike, proistekle uglavnom iz istraživanja u psihologiji, kako da se vizuelne poruke bolje plasiraju.

Odgovarajući na pitanja o načinima na koje ljudsko oko posmatra, šta prvo primećujemo, da li mislimo i delujemo vizuelno, kolika je naša pažnja i koncetracija, Nenad je ukazao na nekoliko `psiholoških` zakonitosti koji današnji kreativci moraju da imaju u vidu prilikom izrade vizuelnih identiteta I poruka: Pragnanzov zakon, prostorno-vizuelna rezonanca, optičke iluzije, vizuelni kontekst, mentalne modele, konflikt obeležja i sadržaja, vizuelni pazl, i drugi.

Nenad smatra da je primarno odrediti adekvatne stimuluse koji će `proći` kroz senzorsku u radnu memoriju i konačno se zadržati u dugoročnoj memoriji.. Zatim, neophodno je ustanoviti ciljnu grupu, ka kojoj je proizvod usmeren i utvrditi njihove karakteristike i zahteve.

Kroz primere uspešnih i neuspešnih kamanja svetskih brendova, Nenad je pokazao da je podjednako jednostavno privući ljudsku pažnju u cilju slanja efektne i delotvorne vizuelne poruke i napraviti grešku.

U diskusiji su pomenuti i face-ism i look-ism kao tehnike vizuelnog predstavljanja poruke kada je ljudsko lice ili telo u prvom planu, kao i kako postaći efekat `gurkanja`, kada koristiti von Restof efekat, itd.