Date: 17/09/2021

Povratak u kancelarije?

U organizaciji HR Foruma, održan je online panel: Povratak u kancelarije, interaktivna diskusija između predstavnika AmCham kompanija članica sa ciljem razmene iskustava i planova za delimični ili potpuni povratak u kancelarije

AmCham budno prati razvoj epidemiološke situacije i prilagođava joj se, kako bi se pre svega sačuvalo zdravlje zaposlenih, njihovih porodica i društva u celini. Stoga je ovaj događaj, prvobitno planiran uživo, u potpunosti održan online, te je diskusija vođena u oba pravca: povratak u kancelarije i povratak na rad od kuće.

Ivana Karanović, novoizabrana predsedavajuća AmCham-ovog HR Foruma i rukovodilac za razvoj u obrazovanje u Karanović i partneri je otvarajući panel predstavila agendu radne grupe za naredne dve godine. Neke od najvažnijih tema kojima će se HR Forum baviti su korporativna kultura, lojalnost zaposlenih, odnosi u preduzeću, i sistem stalnog obrazovanja. Karanović pozvala je sve AmCham kompanije članice da se priključe AmChamps programu i najavila da HR Forum planira da napravi sličan program i za srednjoškolce.

Panelisti su bili: Jovana Anđelić, HR direktorka u kompaniji Metro Cash & Carry, Ana Lukač, HR business partner u Mlekari Šabac, Ivana Paunović, Employee Experience Manager u kompaniji Nordeus, i Evica Kuč, Employee Experience Manager u OTP Banci. Paenelistima su se ispred AmChama odbora za radno pravo priključili Dragana Bajić, predsedavajuća Odbora i Aleksandar Petrović, potpresedavajući Odbora, kako bi odgovorili na pravna pitanja u vezi sa temom panlea. Panel diskusijom moderirala je Sanja Miladinović, potpredsedavajuća HR Foruma i Talent Aquisition Manager u PepsiCo.

Imajući u vidu industrije iz kojih dolaze, panelisti su istakli različita iskustva i modeli organizacije posla u okolnostima različitih talasa virusa Covid-19, i izazove u praćenju angažovanja zaposlenih u hibridnom režimu rada. Naglašeno je da su, iako je rad od kuće bio moguć i pre pandemije, kompanije odgovorom nove okolnosti razvile čitav set načina za organizaciju online kroz ubrzano digitalizaciju ne samo komunikacije veći i poslovnih procesa.

„Prioritet kompanija tokom pandemije bio je da očuvamo sva radna mesta. U skladu sa tim, pokušavamo da nađemo adekvatno rešenje za postizanje dobrih performansi zaposlenih, kao i praćenje angažovanja zaposlenih u okviru pomenutog hibridnog režima.“, istakla je Jovana Anđelić.

Kada je reč o pitanju da li poslodavci zahtevaju od zaposlenih potvrdu o vakcinaciji ili negativan test prilikom uživo susreta i rada iz kancelarije, panelisti u većini slučajeva ističu da do sada to nije bila praksa, ali da razmatraju tu opciju. „Kada zaposleni dolaze na posao, do sada nismo tražili potvrdu o vakcinaciji ili negativan antigenski test. Ipak, tokom leta smo kao kompanija organizovali niz uživo okupljanja, i tada smo od gostiju tražili pomenute dokaze“, istakla je Evica Kuč.

Za integralni video snimak sa događaja pratite ovaj link.