
Predstavljeni rezultati Studije o društveno-ekonomskom uticaju za 2021. godinu
Predstavljanje rezultata Studije pratila je panel diskusija „Snaga partnerstva u izazovnim vremenima”. Na panelu su učestvovali predstavnici kompanija Coca-Cola HBC Srbija i Bambi, Tomislav Momirović, ministar unutrašnje i spoljne trgovine u Vladi Republike Srbije, Saša Stevanović, državni sekretar Ministarstva finansija Republike Srbije, Mihailo Vesović, direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju u Privrednoj komori Srbije, Violeta Kovačević, CEO Mercator S, kao i Ljubodrag Savić, profesor Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Beogradu. Ovo je peta po redu Studija društveno-ekonomskog uticaja Coca-Cola sistema u Srbiji u 2021. godini, a po drugi put obuhvata podatke kompanije Bambi.
Poslovanje Coca-Cola sistema i kompanije Bambi predstavlja 0.7% bruto domaćeg proizvoda Srbije, dok kompanije kroz direktna radna mesta i povezani lanac vrednosti podržavaju ukupno 14.900 radnih mesta, odnosno 0.5% radnih mesta u Srbiji.
„Ponosni smo na rezultate koje su ceo Coca-Cola sistem i kompanija Bambi ostvarili u izazovnoj 2021. godini, doprinoseći nacionalnom BDP-u sa čak 0.7%. Na svaki evro koji su potrošači izdvojili za Coca-Cola i Bambi proizvode proizvedene u Srbiji, 70 centi ostalo je u domaćoj ekonomiji, čime je demonstriran snažan lokalni karakter naših kompanija. Oslanjamo se na lokalne dobavljače, osnažujemo kupce, ulažemo u lokalnu radnu snagu“, rekao je Nikos Kalaitzidakis, regionalni direktor u Coca-Cola HBC Grupi.
U godini kada se privreda oporavljala od snažnog udara krize, Sistem je pokazao otpornost i snagu podrške lokalnoj ekonomiji. Kako su predstavili generalni direktor Coca-Cola HBC Srbija i Crna Gora, Svetoslav Atanasov, generalni direktor Bambija, Dragan Stajković i generalni direktor kompanije Coca-Cola za tržište Srbije, Crne Gore i Severne Makedonije, Luca Santanadrea, u budžet Srbije uplaćeno je 55 miliona evra direktnih poreskih prihoda. Podržano je još 144 miliona evra poreza u celokupnom lancu vrednosti, što iznosi 1% ukupnog poreskog prihoda u zemlji.