Završni događaj ovogodišnjeg dela projekta „Ona zna – Ekonomsko osnaživanje žena“ obeležen je svečanom dodelom bespovratnih sredstava preduzetnicama sa juga Srbije. Sredstva je obezbedila Agencija SAD za međunarodni razvoj (USAID), kako bi nagradila inovativne poslovne ideje osam žena sa prostora Pčinjskog i Jablaničkog okruga.
Bruk Išam, direktorka misije USAID-a u Srbiji, istakla je da će se projekat „Ona zna“, nakon uspešne prve godine i kontinuirane podrške javnog i privatnog sektora, naredne godine proširiti na region Raške. Naglasila je da zajedničkim radom stvaramo Srbiju u kojoj svaka žena ima priliku za uspeh, a svaka zajednica šansu za prosperitet.
Tatjana Macura, ministarka bez portfelja zadužena za rodnu ravnopravnost, ukazala je na značaj ekonomskog osnaživanja žena kao ključnog faktora u jačanju ukupne ekonomije. Istakla je da ekonomski samostalne žene ne samo da doprinose rastu BDP-a, već postaju stubovi svojih porodica i zajednica, inspirišući nove generacije da se izbore za svoje mesto u društvu.
Brankica Janković, poverenica za zaštitu ravnopravnosti, naglasila je da je ravnomerna zastupljenost žena i muškaraca u donošenju odluka od presudne važnosti, jer različite perspektive dovode do boljih rešenja za celu zajednicu. Takođe, ukazala je na to da osnaživanje žena obuhvata i unapređivanje dostupnosti osnovnih usluga, kao što su zdravstvo, putna infrastruktura i obrazovanje, posebno u ruralnim i teško dostupnim područjima.
Gaia Montelatići, direktorka projekta „Ona zna“, najavila je da će se aktivnosti na ekonomskom osnaživanju žena naredne godine proširiti na region Raške. Širenje aktivnosti će biti realizovano u saradnji sa Regionalnom razvojnom agencijom SEDA iz Novog Pazara. Naglasila je da će se projekat fokusirati na razvoj održivih modela koji promovišu raznolikost, inkluziju i ekonomski održivi pristup, kako na lokalnom, tako i na nacionalnom nivou.
Nakon uvodnih obraćanja, usledila je svečana dodela bespovratnih sredstava u ukupnom iznosu od 35.000 dolara, koja je USAID obezbedio kao podršku preduzetnicama u okviru projekta „Ona zna“. Grantove je dodelila gospođa Džuli Hil, supruga američkog ambasadora u Srbiji, uz prisustvo predstavnika USAID-a i drugih partnera projekta.
Tokom događaja, predstavljena je kampanja brenda Libresse, koja je u saradnji sa agencijom Ovation ukazala na društvene pritiske koji se nameću ženama. Kroz postavljanje neprimerenih pitanja muškarcima, poput „Koliko misliš da ti je izgled pomogao u karijeri?“ i „Kad će deca?“ i snimanje dobijenih reakcija, kampanja je želela da pokaže da ova pitanja nisu zasnovana na prirodnim, već na društvenim očekivanjima, ukazujući na nevidljivu, ali opipljivu diskriminaciju.
Nakon toga, održana je panel diskusija na kojoj su učestvovali predstavnici organizacija koje su podržale projekat, Milica Pražić iz Američke privredne komore u Srbiji (AmCham), Ivan Radojević iz Erste Banke i Dragana Belenzada, direktorka Centra za razvoj Jablaničkog i Pčinjskog okruga, Učesnici su razgovarali o planovima za budućnost projekta, među kojima se izdvajaju fokus na mentorstvo koje bi realizovali zaposleni u internacionalnim kompanijama, kao i dalje pružanje edukacija i radionica uz individualnu podršku preduzetnicama i obezbeđenje grantova.
Na kraju događaja, za posetioce i učesnike je organizovan sajam na kojem su preduzetnice predstavile svoje proizvode i usluge, pružajući zainteresovanima informacije o mogućnostima kupovine i upotrebe.
Fotografije sa događaja dostupne su na ovom linku.