HR Forum – Panel diskusija o strateškom pristupu HR-u
By AmChamPublished On 23/01/2019
Panelisti, Branislav Savić, iz Ball Packaging-a, Dragana Koruga Ristić, iz Coca-Cole Hellenic, kao i Teodora č€ osić, iz Moje Kariere, zajedno sa moderatorkom Miom Pešić, iz Deloitta, diskutovali su o temama koje se odnose na važnost ljudi u poslovanju kompanija.
Panelisti su razgovarali o ulozi, vrednosti, kao i pozicioniranju HR menadžera u kompanijama. HR se tokom prethodnih godina pozicionirao kao biznis funkcija, zatim kao biznis partner, da bi se nedavno ustanovila pozicija HR-a kao strateškog partnera. Branislav Savić je naglasio da HR predstavlja desnu ruku svih generalnih direktora, kao najznačajniji i najpoverljiviji član menadžment tima.
Nedavno ustanovljena pozicija HR-a kao strateškog partnera kompanije uzrokovana je, između ostalog i evolucijom samih ljudi koji se bave upravljanjem ljudskim resursima, kao i shvatanjem da najveću vrednost svake kompanije čine njeni ljudi. Funkcija HR-a jeste da motiviše zaposlene da se neprestano razvijaju i usavršavaju svoje veštine. Dragana Koruga Ristić je istakla da je u Coca-Coli Hellenic prožimanje funkcije upravljanja ljudskim resursima i samog biznisa iz godine u godinu sve jače, jer je ustanovljen značaj egzekucije, koja dolazi od zaposlenih u kompaniji.
Teodora č€ osić je pomenula da su kretanja na tržištima sve brža i brža, a da glavni razlog za nemogućnost dugoročnog zadržavanja zaposlenih u jednoj kompaniji, iz njenog profesionalnog iskustva, predstavlja nemogućnost napretka. Uloga HR-a treba da obezbedi da se zaposleni oseća da doprinosi razvoju kompanije, a da su česta istraživanja o zadovoljstvu zaposlenih neophodna.
U skladu sa digitalizacijom i modernizacijom svih funkcija i procesa u kompanijama, neminovna je i digitalizacija HR procesa. Bitno je ostaviti mogućnost da HR bude proaktivan i da se razvija u drugim pravcima, tako što će se eliminisati poslovi koji ne donose vrednost poslovanju kompanije. Panelisti i prisutni su razmenili načine organizovanja ljudskih resursa u svojim korporacijama, zaključivši da HR treba da bude strateški partner biznisa, zato što vredi jednoj kompaniji koliko doprinosi razvoju biznisa.