Mia Popić, psihoterapeut, koučing psiholog i direktor Koučing centra Sinergija započela je predavanje osvrtom na pojam rezilijentnosti, kao i uticaju rezilijentnosti na performanse pojedinaca i kompanije.
Rezilijentnost se odnosi na izdržljivost pojedinaca, timova i kompanija, koja im omogućava da dosledno rade u dinamičnom okruženju i uslovima neizvesnosti, te je kao osobina pojedinca izrazito povezana sa ličnim učinkom. Rezilijentni ljudi se lakše nose sa obavezama u uslovima krize, pa je verovatnije da će kroz izazove i nevolje ojačati.
Rezilijentnost organizacione celine oslanja se na rezilijentnost pojedinaca koji u njoj rade, zato je na lideru da primenjuje najbolje prakse koje osnažuju rezilijentnost zaposlenog. „Podsticanje direktnog iskustva u ovladavanju određenom veštinom, ohrabrivanje i direktan i dobronameran feedback, kao I kreiranje psihološki bezbedne organizacije u kojoj se pojedinac oseća sigurno, neke su od ključnih liderskih praksi za razvoj samoefikasnosti“ istakla je Mia uz poseban akcenat na psihološku bezbednost.
Prema istraživanju o psihološkoj bezbednosti zaposelnih, 43.6% ispitanika ne oseća da može da podeli svoja osećanja sa nadređenim povodom aktuelne krize, dok 42.8% smatra da ne dobija dovoljno podrške od lidera. Napori HR-a u ovim trenucima bi trebalo da se usmere na osnaživanje rezilijentnosti lidera i zaposlenih, kao i kreiranje što bezbednije poslovne atmosfere.
Mia se dotakla i liderstva posle pandemije Kovid-19, istaknuvši da će kriza promeniti, kako proces donošenja odluka, tako i smisao biznisa. Na istorijskoj deklaraciji koju je potpisalo preko 200 izvršnih direktora najvećih svetskih kompanija, 19. avgusta 2019. godine, zaključeno je da svrha biznisa ne sme da bude samo profit. Potrebno je da biznis ima smisao za celo čovečanstvo, kao i da doprinosi dobrobiti, očuvanju i unapređenju zajednice u ekonomskom, društvenom i ekološkom smislu. Danas smo svedoci solidarnosti poslovne zajednice, izvesno je da će kompanije i u narednom periodu više doprinositi društvenoj zajednici u kojoj posluju. Krizu, u tom smislu, možemo posmatrati kao svojevrsan katalizator društvene odgovornosti kompanija u budućnosti.
Takođe, nakon krize se očekuje kompleksno okruženje koje stavlja na test agilnost kompanija. „U kompleksnom poslovnom okruženju izazovi se mogu rešiti samo stalnim unapređivanjem, malo po malo, dok se ne dođe do rešenja“ istakla je Mia i dodala da: „umesto da kompanije samo streme ka uvođenju agilnih procesa, trebalo bi da zapošljavaju ljude koji misle agilno, a HR tim tu igra ključnu ulogu“. Rad HR-a u velikoj meri određuje koliko agilno će biti jedno poslovno okruženje.
Događaj su moderirali Nikola Milosavljević, predsedavajući i Ivana Karanović potpredsedavajuća AmCham HR Foruma.