Nova normalnost: Kako organizovati bezbedno poslovanje u doba pandemije
By AmChamPublished On 14/05/2020
Prema istraživanju koje je sproveo AmCham u drugoj nedelji maja, od proglašenja vanrednog stanja u zemlji, preko 2/3 kompanija članica organizovalo je rad od kuće za preko 80% zaposlenih. U preostaloj trećini dominantna su proizvodna preduzeća, kao i uslužna preduzeća koja spadaju u strateške delatnosti. Imajući u vidu formalno proglašenje ukidanja vanrednog stanja i postepeni povratak ljudi u zajednički poslovni prostor, obezbeđivanje poslovnog prostora i praktikovanje adekvatnih mera predstavlja najveći izazov za kompanije.
Gosti AmCham-a, članovi Kriznog štaba za suzbijanje zarazne bolesti Kovid-19, Dr Predrag Kon, epidemiolog i Dr Srđa Janković, imunolog, zajedno sa predstavnicima AmCham kompanija članica sa velikim brojem zaposlenih, Stefanom Lazarevićem, generalnim direktorom kompanije NCR i Darkom Popovićem, članom Izvršnog odbora Banke Intesa otvorili su diskusiju o najboljim praksama i adekvatnim merama za očuvanje zdravlja i bezbednosti zaposlenih, kao i indikatorima od značaja za povratak radnika na radna mesta, kako onih zdravstvenih, tako i poslovnih.
Najznačajniji zdravstveni indikator predstavlja procenat odnosa broja zaraženih u odnosu na broj testiranih. Opadanje ovog procenta u prethodnim nedeljama je pozitivan signal kompanijama za postepeno otvaranje i povratak u kancelarije. Zaključeno je da su pravovremene informacije od strane Kriznog štaba po pitanju pomenutog indikatora od suštinske važnosti.
Brzina povratka ljudi u kancelarije varira od kompanije do kompanije, ali ono što je zajedničko jeste organizovanje povratka kroz nekoliko faza, uporedo prateći ključne zdravstvene indikatore. Ukoliko se proglasi kraj epidemije, izvesno je da će se faze brže sprovoditi; i obrnuto; ukoliko procenti broja zaraženih u odnosu na broj testiranih krenu da rastu, planira se povratak dela zaposlenih na rad od kuće.
Takođe, istaknuto je da su mere zaštite radnika koje se primenjuju na radnim mestima, kao što su uređivanje radnog prostora uz poštovanje propisane socijalne distance i održavanje higijene prostorija i klimatizacije, jasno označavanje zona kretanja u okviru poslovnog prostora, kao i sam način dolaska ljudi na posao, od ključne važnosti.
Događaj su moderirale Sandra Marinković, član Upravnog odbora AmCham-a i predsedavajuća AmCham odbora za zdravstvo i Amalija Pavić, zamenica izvršnog direktora AmCham Srbija.