Suzana čorđević je ispred Hemofarm Fondacije govorila o kampanjama Hemofarma koje imaju za cilj promovisanje i očuvanje javnog zdravlja i podizanje kvaliteta života u lokalnim zajednicama. Počevši od programa „Na kafi sa psihologom“, Hemofarm fondacija je nastavila sa pr iogramimai tokom pandemije. Danas je aktuelna kampanja „Nesalomivi“ koja predstavlja vid podrške stanovništvu tokom ne samo Covid-19 pandemije, već i mentalne pandemije. U Srbiji, kao i u svetu, zabeležen je alarmantan nivo anksioznosti i depresije koji je prouzrokovan brigom za zdravstvenu, ekonomsku i socijalnu bezbednost. Kampanja „Nesalomivi“ jeste mreža podrške i pokret protiv depresije.
Kada je reč o pomoći i podršci zaposlenima da se na adekvatan način nose sa problemima današnjice, Tatjana Jovanović ispred Hemofarma govorila je o inicijativi koju je Hemofarm pokrenuo 2020.i koji je aktuelan i danas, „Zajedno možemo sve“. Veliki broj zaposlenih u Srbiji i svetu funkcioniše pod velikim pritiskom i panelistkinja Tatjana Jovanović istakla je da u tom slučaju kompanije treba da odigraju veliku ulogu u podršci svojih zaposlenih. Briga o mentalnom zdravlju je važna, pandemija je promenila poslovne i privatne živote, i zato inicijativa „Zajedno možemo sve“ nosi poruku – „Niste sami“.
Ivana Vukić iz kompanije PepsiCo govorila je o praksama kompanije u oblasti očuvanja mentalnog zdravlja. Ivana je istakla važnu ulogu HR-a koji ima zadatak, posebno u kriznim situacijama, da bude sigurna zona za sve zaposlene.. PepsiCo je organizovao program psihološke podrške zaposlenima koji obuhvata organizovanje kontakt linije gde su zaposleni mogli da zakažu individualne sesije sa psihoterapeutima, kao i organizovanje vebinara.
Ispred kompanije Ernst&Young obratila se Sonja Jovanović i istakla koliko je važna podrška čelnih ljudi u kompaniji inicijativama koje se brinu o zaposlenima.. Ernst&Young se nekoliko godina bavi temom održanja mentalne higijene, ali je pandemija intenzivirala ove aktivnosti. Kompanija je razvila sajt na, kojem zaposleni mogu pristupiti kao pojedinci i kao tim lideri. Svaka inicijativa ima za cilj da zaposlenima omogući da budu bolji za sebe, kao i za okruženje u kojem se nalaze.
Jovana Ivanović iz kompanije Coca-Cola HBC izdvojila je globalni anonimni program podrške „Employee assistance program“, zamišljen kao podrška dostupna 24 sata 7 dana u nedelji. Ova podrška predstavlja razne vidove pomoći i podrške vezane za fizičko zdravlje, psihološko stanje, bolesti zavisnosti. Druge inicijative i radionice Coca-Cole HBC odnosile su se na podizanje svesti o mentalnom zdravlju i postizanje emocionalne zrelosti. Jedna od inicijativa jeste „Novi ja za novo sutra“ koja obuhvata savetovanje zaposlenih sa zaposlenima koji su odlučili da podele svoja iskustva i borbu za očuvanje mentalne higijene.
Ispred kompanije Karanović & Partners govorio je Dragomir Kojić, koji istakao probleme sa kojima su se zaposleni suočavali i pre pandemije, kao što su stres, perfekcionizam i takozvani burnout. Pandemija je pojačala stresne aspekte posla i onemogućila pozitivne efekte rada iz kancelarije, počevši od socijalne bliskosti sa kolegama i slično. Ipak, ne treba izostaviti pozitivne efekte pandemijske krize i njenog uticaja, iako se na njih često ne fokusiramo. „Pandemija nam je omogućila reset biznis uma“, istakao Kojić.
Na kraju događaja svi prisutni učesnici su imali priliku da odgovore na dva pitanja vezi sa najznačajnijim uočenim izazovima u domenu mentalnog zdravlja u kompanijama u kojima rade, kao i najvažnijim temama za obradu na sledećim sesijama AmCham HR Foruma.