Polaznici AmChamps programa prisustvovali predavanju „Javno zagovaranja i odnos sa državnim organima“ koje je održao Ivan Miletić, direktor korporativnih i međunarodnih poslova u kompaniji Philip Morris International.
Predavanje je održano u Crowne Plazi, a Ivan se potrudio da na zanimljiv način predstavi svoj posao i objasni šta tačno podrazumeva javno zagovaranje. Na početku druženja, istakao je da je za dobru komunikaciju neophodno stvaranje platforme između kompanije i državnih organa, te je potom objasnio svoju teoriju pod nazivom 3P, koja se zanisva na: predviđanju, poverenju i prilagođavanju. Poznavanje sistema, okruženja i načina na koji državni organi donose odluke omogućavaju uspešno javno zagovaranje, ali je pre svega krucijalno da naše ideje budu inovativne.
U drugom delu predavanja, učesnici su imali prilike da više čuju o ulozi Narodne skupštine, Vlade i zakonskim i podzakonskim aktima. Ivan je objasnio da je za kvalitetne odnose sa državnim organima bitno poznavanje njihovih planova, prioriteta i programa, kako bismo na najbolji način znali šta da plasiramo. Takođe, govorio je i o harmonizaciji zakona sa EU, koja uveliko menja imidž Srbije, omogućavajući joj da promoviše sebe u najboljem svetlu i prilagodi se promenama.
Na kraju predavanja učesnici su postavili pitanja iz oblasti koje ih najviše zanimaju i prodiskutovali sa domaćinom predavanja o uspešnim projektima, ali i greškama koje se najčešće nastajaju iz istih.
Dr Zvezdan Horvat, direktor Adizes Institute Worldwide, održao je polaznicima AmChamps-a radionicu pod nazivom „Zbog čega firme propadaju“ i približio im uspešne, ali i manje uspešne korake koje firme često prave.
Na početku radionice, objasnio je razliku između efektivnosti i efikasnosti, jer je razumevanje ovih koncepata polazna osnova za uspešan razvoj firme ili korporacije. Zvezdan je istako da do uspeha vodi jedino rad na onome što tržište želi, pa veličina i broj godina firme nisu presudni faktor za uspeh, ali fleksibilnost i kontrolisanost jesu. Drugim rečima, koliko je novina u radu jedne kompanije, toliki je i uspeh.
Drugi deo radionice bio je posvećen koracima koji dovode do neuspeha i nestanka kompanije, od kojih se mogu izvojiti sledeći: prevelika efektivnost, neefikasnost u vođenju kompanije, loša organizacina struktura, eksterni gubitak kontrole i nedostatak integriteta.
Na kraju radionice, Zvezdan je zaključio da je trijumf svakog posla preuzimanje rizika i kreativnost koji su u uzajamnoj vezi sa proizvođenjem rezultata.