Održana dva nova predavanja u okviru AmChamps programa – O motivaciji, kako je steći i zadržati govorio je Ivan Stanković , vlasnik i predstavnik agencije Communis, dok su o pripremi biznis plana govorili predstavnici MSD tima
Ivan je u svom govoru istakao da je u životu najbitnija prilika i da stavovi koje kreiramo u odnosu na prilike koje nam se pružaju oblikuju naš život. Osvrnuo se na svoju knjigu „Kakodalogija“ i kroz lične primere pokazao kako može da izgleda karijerni put, praćen pobedama, ali i porazima. Govorio je o stvaranju prve multinacionalne advertajzing agencije za Jugoistočnu Evropu – Saatchi & Saatchi, odnosu sa tadašnjim partnerom i neophodnosti usklađivanja tipova ličnosti sa tipom posla, kako bi uspeh bio zagarantovan.
U drugom delu predavanja, učesnici su imali prilike da se upoznaju sa poslovnom filozofijom rukovođenja, koja funkcioniše po princpiu četiri Z. Prvo predstavlja Zdravlje, jer je ono iznad svega. Zatim, drugo je Znanje, jer bez njega ne možemo da napredujemo. Treće jeste Zapaljenost (strast), jer je ono odskočna daska za uspeh i poslednje je Zabava, koja je neophodna za dobar posao i atmosferu.
Na kraju predavanja, Ivan je zajedno sa AmChamps-ovcima diskutovao o svojim planovima za budućnost, delio je savete koji su se odnosili na investiranje u razvoj i podstakao učesnike da poput njega preuzimaju prve korake i ne plaše se poraza, već se „igraju“ tokom celog procesa zvanog život.
Amchampsovci su zatim prisustvovali predavanju na temu „Biznis plana“ gde su se upoznali sa kompletnom procedurom poslovanja jedne velike kompanije, koja u svetu postoji dugih 130, a u Srbiji 25 godina.
Predavanje su održali predstavnici MSD kompanije: Nebojša Škuljec – Direktor, Sandra Marinković – Pomoćnik Direktora za spoljne poslove, Tamara Danilović – Viši specijalista za regulatorne poslove, Jovana Nikolić – Rukovodilac za regulativu, Dragana Mileusnić – Osoba zadužena za kvalitet, Sara Filipović – Odgovorna osoba za farmakovigilancu, Miloš Miletić – Rukovodilac poslovnih operacija i Nataša Jovanović – Business Unit Lead.
Predstavnici MSD-a su polaznicima omogućili uvid u kreiranje poslovnog plana, kroz primer plasiranja novog proizvoda na tržište, dok je svako od njih objasnio određenu fazu tog procesa. Na početku je razjašnjen postupak istraživanja i razvoja, kao procedura koja najduže traje, a nakon toga i način registracije leka. Govorili su o mehanizmu stizanja proizvoda u zemlju, odnosno skladištenja i transporta, dostupnosti leka i na kraju, njegovog plasiranja. Istakli su da je farmakologija jedna veoma kompleksna industrija, ali da MSD podržava i podstiče razvoj ljudi, kako bi oni pokazali svoj potencijal. Takođe, stavili su akcenat na radno okruženje i naglasili da je korporativna kultura jako bitna, te da oni podržavaju sredinu koja će omogućiti dinamičan rad i dolazak do izražaja različitosti svakog pojedinca.
Na kraju predavanja, predstavnici MSD kompanje govorili su o inovativnom leku protiv virusa Covid-19 i srpskom tržištu, koje je poslednjih godina doživelo prosperitet kada je u pitanju farmaceutska industrija. Takođe, učesnici Amchamps-a su zajedno sa MSD timom imali team building u vidu kulinarskih aktivnosti, dok su učesnici koji su pratili događaj online imali poseban zadatak.