Kompanija Delhaize Srbija u akciji podizanja svesti o bacanju hrane
By AmChamPublished On 30/09/2020
Generalna skupština Ujedinjenih nacija proglasila je 29. septembar Međunarodnim danom podizanja svesti o bacanju hrane. Ovaj datum prvi put se obeležava ove godine i predstavlja doprinos Evropske federacije banaka hrane u sprečavanju rasipanja hrane. Istovremeno, to je i javni poziv na akciju pojedinaca i kompanija da iskoriste inovacije i tehnologiju kako bi se zaustavio problem gubitka i bacanja hrane.
U prilog važnosti ove teme govore i podaci koji pokazuju da se jedna trećina hrane koja se proizvede u svetu za ljudsku potrošnju – oko 1,3 milijarde tona, svake godine baca, dok istovremeno skoro jedna milijarda ljudi u svetu gladuje. Kada je u pitanju Srbija, procenjuje se da 26,1 odsto stanovništva živi ispod granice siromaštva, što je u proseku četvrtina ukupne populacije. U Evropi taj procenat je niži samo za jedan odsto, dok se 90 miliona tona hrane baci.
Ukoliko bi se viškovi hrane na odgovarajući način distribuirali, ta količina bi bila dovoljna da nahrani sve one koji su gladni.
U cilju pomoći rešavanja problema siromaštva i gladi, Banka hrane Beograd zajedno sa kompanijom Delhaize Srbija već šestu godinu zaredom realizuje projekat „Pomažemo da imaju i oni koji nemaju“ zahvaljujući kome 9.000 socijalno ugroženih građana svakodnevno dobija voće i povrće.
Kroz saradnju sa više od 70 humanitarnih organizacija Banke hrane, kompanija Delhaize Srbija do sada je donirala više od 4.000 tona namirnica, a uz podršku partnera iz Ujedinjenih nacija u toku je razvoj novog, digitalnog modela doniranja hrane koji će pojednostaviti ovaj proces i omogućiti da hrana stigne do još većeg broja korisnika kojima je potrebna.