Ljiljana Boljanović, direktorka i Maja Stojanović, izvršna direktorka agencije Olaf&McAteer podelile su sa članovima AmCham zajednice informacije o trendovima u oblasti komunikacija i pružile korisne smernice za prilagođavanje u momentima krize.
Zabrana okupljanja i ograničene mogućnosti kretanja stanovništva i zaposlenih predstavljaju izazov za kompanije kako na polju internih, tako i eksternih komunikacija. Iz ugla internih komunikacija, Ljiljana je zaključila da transparetno informisanje o bezbednosti zaposlenih treba staviti u prvi plan, mada nikako ne treba zanemarivati i negovanje imidža dobrog poslodavca, što je u situacijama prisutnog straha još značajnije nego u redovnim okolnostima. U ovakvim situacijama najbolje se snalaze kompanije koje su se na vreme pripremale za krize, koje imaju razvijene Krizne Manuele i uvežbane krizne timove.
Istraživanja pokazuju da potrošači ne bi zamerili kompanijama promovisanje proizvoda u medijima, već da bi se to tumačilo kao da krizni trenuci polako prolaze. Takođe, mediji motivišu kompanije da se vrate oglašavanju nudeći jeftinije cene reklamnog prostora. Ono što je ocenjeno kao naročito izazovno jeste proces prilagođavanja reklama, kako sa idejnog, tako i sa tehničkog aspekta.
Sa aspekta korporativne društvene odgovornosti, zaključeno je da kompanije treba da komuniciraju pomoć koju pružaju. „Brojne kompanije imaju striktnu politiku u pogledu komunikacije donacija ne želeći da se njihov gest protumači pogrešno. Ukoliko firma uputi donaciju treba to i da saopšti, bez straha da će se to protumačiti oportunistički, već kao nešto što će motivisati ostale kompanije da se uključe,“ istakla je Ljiljana Boljanović.
Kada je reč o kanalima komunikacije, internet i televizija zabeležili su najveći porast u pogledu načina na koji se građani informišu. Uz globalno povećanje prometa na dva pomenuta kanala, najveći relativni rast pretrpelo je konzumiranje televizijskog sadržaja u starosnoj grupi od 18 do 29 godina sa preko 50%, dok internet sadržaj konzumira 82% populacije iz ove grupe stanovništva. „Iako je razlog povećanog prometa informisanje stanovništva o situaciji u državi, posledično je porastao promet i u ostalim oblastima“ rekla je Maja Stojanović i dodala: „Ljudi žele da vide sadržaj nevezan za epidemiju. Očekujemo rast onlajn oglašavanja, a naročito onajn prodaje“.
Na seminaru je bilo reči i o online kanalima i saradnji sa zajednicom influensera u vreme krize.
„Komunikacije nakon krize neće prerpeti dramatične promene, ali izvesno je da se nećemo vraćati na staro. Neki standardi su već promenjeni, mnogi proizvodi i usluge su postali dostupni online iako to ranije nisu bili. Ovu situaciju treba shvatiti kao podstrek da se prilagođavamo i unapredimo proces komunikacija u sadržinskom i u tehičkom smislu.“
Događaj je moderirao Strahinja Mitrovski, menadžer komunikacija AmCham-a.