U okviru edukativnog dela Ona zna programa, održan treći modul posvećen DEI vrednostima – različitosti, jednakosti i inkluzivnosti, koja je okupila učesnike iz različitih sektora.
Gospođa Džuli Hil, u prisustvu svog supruga Kristofera Hila, ambasadora Sjedinjenih Američkih Država, otvorila je modul, ističući značaj ravnopravnog tretmana u radnom okruženju. Tokom svog obraćanja, gospođa Hil je naglasila važnost stvaranja inkluzivnih radnih mesta, uz podsećanje na društvene i ekonomske koristi koje donosi jednak pristup svim resursima za oba pola.
Ursula Eysin, direktorka konsultantske kuće Red Swan, održala je radionicu na temu scenarija budućnosti, u čijem je fokusu pitanje preuzimanja odgovornosti u radnom okruženju. Učesnici su na osnovu postojanja, ili nedostatka ulaznih parametara u poslovanju: odgovornost i resursi, razgovarali o kompanijskim kulturama sa trendom smanjenja mogućnosti donošenja odluka na nivou srednjeg menadžmenta, kao i o budućnosti liderstva iz perspektive preuzimana i odgovornosti i zasluga. Naglašena je važnost kreiranja poslovnih scenarija sa lošim ishodima jer oni podstiču mogućnost razmišljanja i kreiranja rešanja van zadatih okvira, nagrađujući kreativnost I kritičko razmišljanje.
Radionicu o strategijama, inicijativama i praksama o inkluziji timova vodile su Ivana Bamburać i Slavica Petrović, iz NLB Komercijalne banke. One su zajedno sa učesnicima predefinisale 6 kategorije zaposlenih unutar svakog radnog kolektiva kojima je potrebno obezbediti određene pogodnosti. Nakon toga, učesnici su u grupama razgovarali i predstavljali potencijalne dobre prakse u kompanijama, za kategorije poput samohranih roditelja, lica koja vode brigu o drugoj osobi, ili zaposlenima koji planiraju porodicu.
Vanda Kučera, menadžerka korporativnih poslova u I&F McCann Grupi održala je prezentaciju o promociji rodne ravnopravnosti u javnim kampanjama. Kroz primere u istoriji oglašavanja ukazano je na zanačajne razlike u tretmanu polova na diskriminatoran način. Na nekoliko primera reklamnog materijala, učesnici su mogli da vide na koji način kompanije danas percipiraju ulogu žena u društvu, a takođe i kojim metodama svoju poruku prenose široj publici, na etičan način. Pokazano je i kako se uloga žene u društvu percipira kroz prizmu marketinške industrije, kao i koje se metode koriste za prenošenje poruka o rodnoj ravnopravnosti.
Bojana Bolović iz Coca Cola HBC je sa učesnicima razgovarala o polnoj dinamici unutar timova na terenu. Ona je podelila iskustvo iz svoje kompanije u kreiranju i implementaciji inkluzivnih timova, , a istakla je probleme sa kojima su se susretali kreatori politika kao što je uvođenje koleginica u pretećno muški tim, kao i značaj iIi prednosti polne raznovrsnosti unutar timova.
Fotografije sa događaja možete pogledati na sledećem linku.