
Lidl Srbija je svoje prve prodavnice otvorila u oktobru 2018. godine, a već od 2019. godine je uspostavila prvu strategiju održivog poslovanja, koja je važila dve godine. Od tada redovno donosi strategiju održivosti koja definiše ciljeve i mere društveno odgovornog poslovanja kompanije. U našoj strategiji održivosti fokusirani smo na tri dimenzije: dobro za planetu, dobro za ljude, dobro za tebe.
Kada je u pitanju planeta, pratimo ciljeve iz oblasti zaštite klime, poštovanja biodiverziteta i očuvanja resursa. Kao deo internacionalne Švarc grupe koja je pristupila Science Based Targets inicijativi i definisala svoje klimatske ciljeve koji doprinose ograničenju globalnog zagrevanja na 1,5 stepeni Celzijusa do 2030. godine, i Lidl Srbija je postavila klimatske ciljeve koji doprinose ostvarivanju grupnih ciljeva. Tako je cilj Lidl Srbija da do 2030. godine smanji emisije gasova staklene bašte iz Scope-a 1 i 2 za 96% u odnosu na 2019. godinu.
Pored klimatskih ciljeva, u našoj strategiji održivosti definisali smo i ciljeve iz drugih oblasti poslovanja. Tako na primer imamo za cilj da do kraja poslovne 2023. godine 70% objekata u našem vlasništvu bude sertifikovano nekim od sertifikata održivosti u gradnji (LEED, EDGE). Ovi sertifikati ukazuju na to da su objekti koji ih nose sagrađeni po visokim standardima održivosti i doprinose smanjenoj potrošnji energije i vode, kao i smanjenim emisijama u procesu izgradnje, ali i u svom operativnom veku.
Takođe, obavezali smo se da u istom roku postignemo i to da za hlađenje proizvoda u logističkim centrima i prodavnicama koristimo 100% prirodne rashladne gasove. Zadali smo si ciljeve vezane za održivost kritičnih sirovina poput kakaoa, kafe, palminog ulja i drugih. Ove ciljeve pratimo kroz upotrebu sertifikovanih sirovina u proizvodima naše privatne robne marke.
Kada su u pitanju ljudi, vodimo se ciljevima koji su u našoj strategiji definisani kroz polja delovanja fer poslovanje, promocija zdravlja i učešće u dijalogu.
Dobra praksa koja postiže i odlične rezultate u našem poslovanju donela je smanjenje potrošnje energije iz neobnovljivih izvora energije sa 7.060.908 kWh u poslovnoj 2021. godini na 0 kWh u poslovnoj 2022. godini. Naime, to smo postigli tako što se svi objekti u našem vlasništvu od maja 2021. godine snabdevaju strujom iz obnovljivih izvora energije, a dodatno, od poslovne 2022. godine se i objekti koji su u našem zakupu snabdevaju isto „zelenom“ strujom.
Povećali smo količine recikliranog otpada sa 11.718,7 t u poslovnoj 2021. godini na 12.708,6 t u poslovnoj 2022. godini.
Smanjili smo Gender Pay Gap, kao jednog od pokazatelja rodne ravnopravnosti kada je u pitanju jednakost plata unutar kompanije (što manja vrednost, to bolje) sa 11,8% u poslovnoj 2021. godini na 8,2 u poslovnoj 2022. godini.
U poslovnoj 2021. godini pokrenuli smo projekat „Hoćeš da menjamo mesta? Pomeri se s mesta“. Ovaj projekta usmeren je na rešavanje problema nepropisnog parkiranja na parking mestima za osobe sa invaliditetom ispred naših prodavnica, ali i na generalno podizanje svesti društva o pravima i potrebama osoba sa invaliditetom.
Projekat se u 2021. godini sastojao od nekoliko segmenata. Pre svega smo parking mesta za osobe sa invaliditetom ispred prodavnica u nekoliko gradova obeležili dodatnim tablama sa sloganom „Hoćeš da menjamo mesta? Pomeri se s mesta“ i objašnjenjem da bahato parkiranje predstavlja dodatne prepreke za osobe sa invaliditetom. U periodu od 10. do 30. oktobra dodatno smo nepropisno parkirane automobile obeležavali flajerima i hengerima koji su detaljno objašnjavali da su parking mesta za osobe sa invaliditetom tu sa razlogom i da njihova blizina ulazu u prodavnicu, ali pre svega njihova širina osobama sa invaliditetom omogućavaju neometano funkcionisanje. Kako bismo dodatno uticali na širu populaciju, proizveli smo četiri edukativna videa u kojima smo se bavili temama nepropisnog parkiranja, potrebe za pristupom bez barijera, komunikacijom sa osobama sa invaliditetom i pričali o manje vidljivim invaliditetima.
U prvoj godini projekta, za isti smo osvojili brojne nagrade. Između ostalog nagradu „Šampion održivosti“ na CSR Forumu, i tri nagrade UEPSa: zlatno priznanje za odnos sa kupcima, za BTL aktivnosti na vanstandardnim mestima i srebrno priznanje za CSR.
U 2022. godini smo projekat nastavili dodatnim obeležavanjem parking mesta ispred naših prodavnica i obeležavanjem nepropisno parkiranih automobila na mestima za osobe sa invaliditetom u periodu jun/jul. Dodatno smo sa osobama sa invaliditetom organizovali simbolično blokiranje standardnih parking mesta ispred jedne naše beogradske prodavnice, kako bismo kroz ovu „zamenu teza“ osvestili potrošače o problemima sa kojima se osobe sa invaliditetom svakodnevno susreću. U četiri grada u kojima imamo prodavnice smo tokom juna i jula uputili i putujući razglas. Ovaj razglas je javno opominjao svakog vozača koji je svoj automobil parkirao nepropisno na parking mestu za osobe sa invaliditetom, da nema prava da svoj automobil ostavlja na tom mestu i da je potrebno da ga pomeri.
Projekat ćemo nastaviti i narednih godina, dok god postoji problem bahatog parkiranja na parking mestima za osobe sa invaliditetom ispred naših prodavnica.