Održivost predstavlja srž našeg poslovanja, prožimajući svaku odluku koju donosimo i akciju koju preduzimamo. Naša Misija održivosti 2025, usvojena je 2017. godine sa jasno merljivim parametrima na kojima posvećeno radimo na putu ka boljoj budućnosti. Šest ključnih fokus oblasti u okviru naše Misije odražavaju naš lanac vrednosti i to su: smanjenje emisija; korišćenje vode i upravljanje; ambalaža (Svet bez otpada); nabavka sastojaka; ishrana; i naši ljudi i zajednice. Na ovaj način pokazujemo da odgovorno poslovanje nije samo moguće, već je i neophodno za svet koji ostavljamo budućim generacijama.
Naša vera u održivo poslovanje nije samo deo naše strategije do 2025. godine – to je temelj na kojem gradimo dugoročni uspeh. Ciljeve koje smo ispred sebe postavili transparentno predstavljamo kroz godišnji Izveštaj o održivom poslovanju, a nedavno smo prezentovali i naš jubilarni, 10. Izveštaj.
U okviru naših ESG projekata, postigli smo impresivne rezultate koji ne samo da svedoče o našoj posvećenosti, već i postavljaju nove standarde u industriji. U prethodnih 15 godina smanjili smo potrošnju vode po litru proizvedenog pića za značajnih 54 odsto, dok smo istovremeno smanjili potrošnju električne energije za 59 odsto. Sa 100 odsto reciklabilnim pakovanjima, inovacijama kao što su KeelClip i pričvršćeni čepovi, aktivno doprinosimo globalnim ciljevima održivosti, a na domaćem tržištu pokrećemo pozitivne promene.
Vodimo računa i o razvoju zajednica u kojima poslujemo kroz različite inicijative i projekte. U domenu podrške lokalnim zajednicima, zajedno sa kompanijom Bambi samo u 2022. godini investirali smo ukupno 340.000 evra, donirali smo preko 200.000 litara proizvoda i za 7 godina projekta osnažili više od 10.000 mladih kroz program Coca-Cola podrška mladima. Ponosni smo na vreme koje naši zaposleni posvećuju zajednici, te u 2022. godini volontirali smo čak 1500 sati.
Posvećeni smo kreiranju inkluzivnog radnog okruženja, koje neguje i razvija sve naše ljude. Cilj nam je da do 2025. godine imamo ravnomernu zastupljenost žena i muškaraca na menadžerskim pozicijama, uz intenciju da povećamo i broj žena u različitim funkcijama širom naše organizacije. U 2022. godini, u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija žene zauzimaju 40,9% menadžerskih pozicija.
Svi ovi rezultati inspirišu nas da nastavimo još odlučnije ka ostvarivanju ambicioznih ciljeva i stvaranju sveta u kojem održivost postaje norma, a ne izuzetak.
Održivost nije samo reč za nas – to je naša odgovornost prema budućim generacijama, ali i obaveza prema lokalnim zajednicama u kojima poslujemo. Naša posvećenost ovoj vrednosti manifestuje se kroz projekat “Vlasina – čista ljubav“, koji smo pokrenuli u vreme pandemije, sa relevantanim partnerima, kada je lokalna turistička ponuda bila suočena sa brojnim izazovima. Prva faza projekta bila je usmerena na unapređenje poslovanja lokalnih ugostitelja koji su pretrpeli velike gubitke u toku pandemije. Naš cilj je bio da ih dodatno osnažimo i pružimo im dragocena znanja i savete kako da unaprede svoj biznis.
U fazi koja je usledila, u partnerstvu sa UNDP, fokusirali smo se na osvežavanje, unapređenje i označavanje postojećih staza za pešačenje i kreiranje nove, edukativne staze, na kojoj će posetioci imati priliku da saznaju više o izuzetnom biodiverzitetu ovog područja.
Pored toga, zajedno sa kompanijom Sekopak postavili smo kontejnere za razdvajanje otpada na obodu jezera Vlasina i u ugostiteljskim objektima, kako bismo olakšali proces reciklaže. Nastavili smo i sa edukativnom komponentom projekta, kroz inicijativu „Vlasina još čistija ljubav“, fokusiranu na upravljanje ambalažnim otpadom i promociju reciklaže. Naša ideja nije masovni, već održivi turizam i želimo da Vlasina pokaže sve svoje turističke i privredne potencijale, ali uz očuvanje i zaštitu životne sredine. Nastojimo da podstaknemo pozitivne promene i pokažemo svojim primerom kako se poslovanje i briga o okolini mogu sjediniti u jedinstvenoj harmoniji. Verujemo da je zajednički napor ključan za postizanje stvarnih promena i ostvarivanje pozitivnog društvenog uticaja.
Projekat je evoluirao od edukativne inicijative do rešavanja konkretnih problema kao što je upravljanje ambalažnim otpadom, a o njegovom značaju svedoči i priznanje koje smo prethodne godine osvojili – „Šampioni održivosti“. Ovo priznanje sa sobom nosi i određenu odgovornost i zato sa izuzetnom pažnjom pratimo uticaj naših aktivnosti i proizvoda na očuvanje područja i biodiverziteta.
Danas, Vlasinu ne posmatramo samo kao destinaciju; ona je naš drugi dom i kroz ovaj projekat demonstriramo naše duboko ukorenjeno poštovanje prema njoj. Želimo da Vlasina zasija u svom punom potencijalu, privlačeći posetioce koji cene prirodnu lepotu i raznolikost, ali istovremeno razmišljaju o njenom očuvanju. Priča o čistoj ljubavi na jugu Srbije nastaviće da se piše i u godinama koje dolaze.