Hemofarm izveštava o održivom razvoju još od 2012. godine, i jedna smo od retkih kompanija u Srbiji koja može da se pohvali da su održive teme već deo našeg DNK već više od decenije. Hemofarm u svojim izveštajima o održivom razvoju prikazuje povezanost ciljeva održivog razvoja sa svojim korporativnim ključnim vrednostima. Svaka vrednost je posvećena promociji konkretnih Ciljeva održivog razvoja (UN Sustainable Development Goals – SDGs), na osnovu dvosmernog uticaja u skladu sa tri osnovna stuba održivosti – ljude, dostignuća i planetu.
Jedna od najvećih pouka nakon pandemije jeste da farmaceutska proizvodnja ne sme i ne može da stane. Zaposleni Hemofarma, čija bezbednost i zdravlje ostaju prioritet bez kompromisa, pokazali su da su svojevrsni heroji pandemije, čineći treći stub zdravlja, uz lekare i farmaceute. Upravo ta odgovornost inspirisala je kreiranje triptiha Izveštaja o održivom razvoju (2019–2021) koji je pokazao kretanje svih parametara poslovanja i održivosti kompanije uoči pandemije, tokom pandemije i u prvoj godini posle nje. A kada je naša kompanija u pitanju, sama pandemija i sve što je ona uslovila, stavila je nekoliko ciljeva održivog razvoja UN u fokus: Cilj 3: Dobro zdravlje i blagostanje; Cilj 4: Kvalitetno obrazovanje; Cilj 5: Rodna ravnopravnost; Cilj 6: Čista voda i sanitarni uslovi; Cilj 8: Dostojanstven rad i ekonomski rast; Cilj 10: Smanjenje nejednakosti; Cilj 16: Mir, pravda i jake institucije.
ZAPOSLENI: Ljudi su naša najveća snaga, a trenutno nas ima oko 4.000 i to ne samo zaposlenih, već porodica, okupljenih u jednu veliku One STADA-u. Skoro 50% našeg tima su milenijalci i pripadnici mlađih generacija.
RODNA RAVNOPRAVNOST: Žene čine većinu u Hemofarmu (54,5%), dok je na rukovodećim pozicijama čak 63,4% žena, što je najbolja potvrda da je rodna ravnopravnost već dugo deo naše svakodnevnice i garancija dobrih poslovnih rezultata.
ZAŠTITA ŽIVOTNE SREDINE: Vodimo računa i o našoj zajedničkoj kući – planeti Zemlji, a racionalnom upotrebom resursa tokom 10 godina uštedeli smo električnu energiju i vodu koju Hemofarm prosečno potroši za oko 14 meseci ili 400 dana rada.
RECIKLAŽA: Tokom 10 godina upotrebe recikliranog kartona za pakovanje proizvoda sačuvali smo 178.995 stabala, što je jednako 190 hektara šuma ili 242 fudbalska terena. Drugim rečima, sačuvali smo teritoriju pod šumom ekvivalentnu površini beogradske opštine Vračar.
Hemofarm grupa i njena fondacija u partnerstvu sa Ministarstvom zdravlja Srbije, Republičkim fondom za zdravstveno osiguranje, udruženjem pacijenata „Zajedno za novi život“ ovog proleća su ponovo pokrenule kampanju za povećanje broja donora i transplantacija „Najvažniji poziv u životu“.
Prethodna kampanja, realizovana 2016. godine povećala je broj donora sa 2 na 6 na milion stanovnika, a Srbija je dobila Nacionalni dan donora, 6. jun. Usledila je pandemija COVID-19, koja je skoro u potpunosti zaustavila program donorstva i transplantacije, zbog čega je ponovo neophodno angažovanje celog društva kako bi se promenila statistika koja našu zemlju dovodi na začelje Evrope.
U Srbiji oko 2000 ljudi čeka na donora i transplantaciju organa. Nosioci kampanje „Najvažniji poziv u životu“ su pacijenti i lekari koji će građanima ukazati na veličinu ovog problema i značaj zaveštanja organa, kako bi se broj donora povećao i spasili životi ljudi koji čekaju transplantaciju organa.
Kada je u pitanju situacija u drugim zemljama, Španija je i dalje globalni lider kada je u pitanju doniranje organa, što je pozicija koju drži već godinama. Hrvatska je već godinama iza Španije na drugom mestu po broju donora.
I baš zbog toga, kampanja „Najvažniji poziv u životu“ ima zadatak da podstakne kulturu donorstva u Srbiji, sa ciljem izgradnje humanijeg i solidarnijeg društva. Jer važno je znati da su 20 puta veće šanse da vam bude potreban organ nego da postanete donor, i da jedan donor spašava čak 8 ljudskih života.
Poruka Hemofarma u ovom projektu je da svako može da bude heroj. Postani donor.