Kao deo globalnog trgovinskog lanca Ahold Delez, Delez Srbija posluje u skladu sa principima održivosti grupe, vodeći se jasno definisanim ciljevima u ovoj oblasti. Prva ESG strategija, kreirana sa posebnim fokusom na zdraviju hranu, usvojena je još 2017. godine. Sa strateškim ciljem doprinosa zdravijim ljudima i zdravijoj planeti, danas ESG strategija kompanije obuhvata širok spektar aktivnosti u oblastima odgovornog upravljanja viškovima hrane, pružanja pomoći onima kojima je najpotrebnija, zdravije i balansirane ishrane, kao i očuvanja životne sredine. Kontinuirano proširujući podciljeve u okviru postojeće ESG strategije, krajem 2022. godine dodatno je unapređen segment koji se odnosi na smanjenje ukupne emisije CO2. Sa tendencijom da se dodatno doprinese tom cilju, kompanija je uključila i veliki broj svojih dobavljača. Reč je o novom Scope-u koji za cilj ima smanjenje emisije štetnih gasova sa efektom staklene bašte i u poslovanju proizvođača sa kojima Delez sarađuje.
Strategija u oblasti održivog i odgovornog poslovanja kompanije zasnovana je na unapred definisanim dugoročnim ciljevima. Kad je reč o zdravijoj ishrani i smanjenju emisije štetnih gasova, do 2025. godine cilj je da se udeo zdravijih proizvoda u prodaji poveća na 58,5%, a emisija CO2 u celom sistemu smanji za 69%, u odnosu na rezultate iz 2018. godine. Do iste godine u planu je i smanjenje upotrebe plastike u celom sistemu za 5% u poređenju sa rezultatom za 2021. godinu, uz odlučnost Ahold Delez grupe da se plastika za jednokratnu upotrebu potpuno eliminiše. Među prioritetnim temama izdvaja se i smanjenje viškova hrane, sa ciljem da do 2030. godine bude redukovano za 50% u poređenju sa 2016. godinom. Kada je reč o dobavljačima, do 2030. planira se i smanjenje emisije CO2 za 37% u odnosu na rezultat iz 2020. godine.
Inicijativama i aktivnostima u skladu sa ESG principima poslovanja, kompanija svoje svakodnevno funkcionisanje ujedno prilagođava potrebama zajednice, imajući u vidu dobrobit društva u celini. Naročita pažnja posvećuje se oblastima zdravije ishrane, zaštite životne sredine, brige o zaposlenima i lokalnim zajednicama. Delez Srbija je strateški posvećena podizanju svesti o važnosti zdravije ishrane, a ovakav pristup rezultirao je povećanom tražnjom kupaca za zdravijim proizvodima koji su činili čak 55 odsto ukupno prodatih proizvoda privatne robne marke u prethodnoj godini. Viškovi hrane redukovani su za 11,6 odsto u odnosu na 2021. godinu, reciklirano je više od 11.000 tona otpada, a u okviru inicijative za odgovorno zbrinjavanje opasnog otpada od potrošača, prikupljeno je i adekvatno zbrinuto 1.120 kilograma baterija. U 2022. godini 84 odsto ukupne količine električne energije koju je koristila kompanija došlo je iz zelenih izvora, a ukupna emisija CO2 u sistemu smanjena je za 26 odsto za period od godinu dana. Kao jedan od najvećih privatnih poslodavaca u zemlji sa više od 12.000 zaposlenih, kompanija poseban fokus stavlja na kontinuirano ulaganje u njihov razvoj. Tako su, uz preko 136.000 sati treninga koji su obezbeđeni zaposlenima tokom prethodne godine realizovana i tri razvojna programa za lidere u operacijama kroz koje je prošlo oko 250 kolega. Osim toga, Delez Srbija zapošljava gotovo 9.000 žena i one čine 72% tima, na više od 60 odsto menadžerskih su pozicija i predstavljene su na svim najvišim nivoima rukovodećih pozicija.
Donacije hrane čine značajnu komponentu odgovornog poslovanja Delez Srbije, čime se istovremeno doprinosi smanjenju viškova hrane, prevenciji negativnih uticaja na klimu kao i pružanju podrške najugroženijim sugrađanima. U skladu sa tim, i ciljem da se sistem doniranja pojednostavi kako bi na godišnjem nivou veća količina hrane stigla do onih kojima je potrebna, kompanija je početkom 2021. godine lansirala prvu platformu za donaciju hrane u Srbiji „Tanjir po tanjir“. Ona predstavlja digitalnu nadgradnju projekta „Pomažemo da imaju i oni koji nemaju“ koji kompanija sprovodi od 2016. godine, a u okviru kojeg je do sada donirano više od 6.500 tona voća i povrća humanitarnim organizacijama Banke hrane Beograd i Banke hrane Vojvodina.
Platforma „Tanjir po Tanjir” je razvijena uz podršku Programa Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) i predstavlja sponu između 300 Maxi, Mega Maxi, Tempo i Shop&Go prodavnica uključenih u sistem doniranja i humanitarnih organizacija banaka hrane. Uz transparentnost podataka i veoma jednostavno korišenje, platforma je prilagođena potrebama korisnika, omogućavajući organizacijama da uz pomoć samo par klikova rezervišu namirnice koje za njihove korisnike svakodnevno odvajaju zaposleni u prodavnicama širom Srbije. Oni na dnevnom nivou objavljuju i ažuriraju informacije o dostupnim količinama voća i povrća, a sve humanitarne organizacije uključene u projekat dobile su svoje naloge na platformi, te imaju jasan uvid i pregled raspoloživih namirnica, kao i tačnih adresa prodavnica u kojima ih je moguće preuzeti. Rezultati rada platforme se redovno prate i mere u cilju njenog unapređivanja, omogućavanja što efikasnije upotrebe i širenja broja prodavnica koje su uključene, kao i broja organizacija. Kroz ovu inicijativu trenutno je uključeno 100 humatnitarnih organizacija Banke hrane Beograd i Banke hrane Vojvodina, putem kojih donirano voće i povrće stiže do više od 14.000 građana širom Srbije.